www.ConsultantaSEO.ro
Timisoara, Romania
Telefon: 0745 / 495532
Email:salha.luis@gmail.com
Sumar articol

Promovare prin Google - SEO si Adwords

Intrucat foarte multa lume asociaza promovarea pe Google numai cu serviciile SEO (search engine optimization), am sa incerc sa fac o comparatie cu cealalta modalitate de promovare ce poate fi realizata pe Google: AdWords. Am sa sa dau si exemple la fiecare, raporandu-ma la piata creditelor bancare.

La modul simplist, diferenta intre cele 2 este sintetizata de imaginea de mai jos. Site-urile care au dezvoltat SEO (search engine optimization) apar in fereastra ‘clasica’ de rezultate, cele care folosesc AdWord, apar la categoria “Linkuri sponsorizate” (platite)

SEO si AdWords:

SEO (Search Engine Optimization) - reprezinta optimizarea site-ului astfel incat sa fie afisat in primele rezultate atunci cand cauti dupa anumite expresii cheie. Ideal e sa fii pe prima pagina de rezultate. Cu cat esti mai sus in lista, cu atat mai eficient . De exemplu pe cautarea dupa expresia “rate credite”, primele 3 site-uri (creditimobiliar.ro si valute.ro) probabil contabilizeaza peste 50% dintre clickurile pe rezultate.

Avantajul principal SEO: traficul obtinut prin motoarele de cautare este gratuit.

Dezavantajul principal SEO: rezultatele sunt vizibile de-abia dupa cateva cateva luni de optimizare si implica anumite abilitati& cunostinte tehnice. De aceea pentru optimizarea eficienta se apeleaza tot mai mult de firme specializate in SEO. In plus, optimizarea unui site se poate face cu eficienta maxima numai pe cateva cuvinte cheie sau expresii. Cautarea pe o alta expresie (ex. cautarea dupa “dobanda credite” genereaza alte rezultate fata de “rate credite”).

In cazul in care vrei sa incepi singur optimizarea site-ului gasesti aici cateva reguli utile.

Google Adwords (linkuri sponsorizate) este modalitate de promovare online tip pay-per-click. Pe romaneste, platesti numai rezultaltele: persoanele care dau click pe reclama ta.

Dezavantaj principal Adwords: este un serviciu platit

Avantaj principal Adwords: Rezultatele se vad imediat si sunt controlabile.

Poti decide:

- mesajul reclamei - ex. vrei sa comunici o oferta speciala, un anume beneficiu, etc.

- cautarile la care iti apare reclama (de ex. numai la expresia “rate credite”, sau la toate expresiile care contin “credite”)

- cautarile dintr-o anumita zona (ex. numai din Romania) sau pe o anumita limba

- bugetul zilnic (de la un euro la cateva sute de euro in functie de numarul de vizitatori dorit)

In plus, de ceva timp linkurile sponsorizate au iesit din sfera “reclame afisate in functie de cautari”. Astfel, pe o multime de site-uri romanesti au aparut “Linkuri sponsorizate Google”: text, imagine sau chiar video.

Sursa:articoleseo.blogspot.com

Articole
Managmentul domeniilor web
Cateva secrete despre gestionarea domenilor web precum si lansarea unui portal
Mai multe detalii
Bazele optimizarii SEO
Cum sa obtin o pozitie mai buna in motoarele de cautare?
Mai multe detalii
Google Webmaster Tools
Noi facilitati in Google Webmaster Tools
Mai multe detalii