www.ConsultantaSEO.ro
Timisoara, Romania
Telefon: 0745 / 495532
Email:salha.luis@gmail.com
Sumar articol

Bazele optimizarii SEO

Dupa o buna perioada de timp in acest domeniu am realizat ca aceasta sfera a marketingului online este intr-o continua schimbare,mai tot timpul avem de a fac cu noi elemente cheie,cu noi reguli care sa defineasca cea mai buna practica aplicata in SEO asa ca de cele mai multe ori ajunge la un impas in acest sens,este aproape imposibil sa cunosti absolut totul in aceasta industrie a marketingului online.Tehnologiile sunt intr-un continuu progress,avanseaza pe zi ce trece la fel putem spune ca avem de a face si cu motoarele de cautare.Exista o frecventa destul de mare cu care acestea isi updateaza algoritmi iar pentru a fi in top e nevoie de o perioada lunga de timp dedicata in primul rand studiului iar apoi aplicarii tehinicilor propriu-zise.

Un lucru se pare insa ca ramane neschimbat, ca in orice domeniu exista o baza pe care se dezvolta o industrie.La fel putem spune si de acest domeniu al optimizarii seo.Aici putem vorbi de cele 2 categorii care au ramas neschimbate de ani intregi.Mai exact este vorba despre optimizarea on-page si optimizarea off-page.In cateva randuri am sa va schitez in mare despre ce este vorba in aceste 2 mari categorii care stau la baza acestui proces numit optimizarea motoarelor de cautare.

Optimizarea On-page:

Optimizarea on-page reprezinta modificarea layout-ului siteului precum si a continutului acestuia in scopul obtinerii unui clasament mai bun in rank-urile motoarelor de cautare prin targetarea continutului catre cuvinte cheie specifice domeniului de activitate.Acest process presupune mai exact plasarea acestor mici descrieri si cuvinte cheie in scopul de a fi crawluite(citite) de catre crawlerii motoarelor de cautare.Mai jos am facut o scurta lista a locurilor unde sunt plasate aceste cuvinte cheie precum si a descrierilor:

  • titlul de pagina sau title tag
  • Metadesciption tag
  • Headingul pagini sau sub headings h1,h2,h3
  • in continutul pagini
  • in atributele alt ale imaginilor
  • in achor textele din linkuri

Optimizarea seo on-page totodata se refera si la faptul ca navigarea si structurea sitului sa fie una \"search engine friendly\".Mai exact acest lucru inseamana ca fiecare pagina sa ofere posibiliatea de a fi crawluita de diversii spideri ai motoarelor de cautare pentru a putea fi indexata.Pentru ca acest lucru sa fie posibil orice pagina nu trebuie sa se afle la o distanta mai mare de 2 linkuri pentru a se ajunge la ea.De asemenea este indicat ca orice pagina sa poate fi accesata printr-un link HTML.Acest lucru este vital pentru spideri deoarce nu tot timpul poate sa ajunga la un link anume daca acesta se afla sub diverse butoane si flashuri complicate.Pentru paginile web de dimensiuni mai mari se recomanda folosirea unui sitemap pentru a facilita indexarea in totalitate a paginilor de pe portal.

Optimizarea Off-page:

Optimizarea Off-page consta in primul rand in cresterea popularitatii linkului dumneavoastra, mai exact alte site-uri indruma diversii useri precum si crawleri pe pagina dumneavoastra.Inbound linkurile au un rol important cand vine vorba de rankul pagini dumneavoastra precum si modul in care se realizeaza indexarea paginilor site-ului.Inbound linkurile mai exact ajuta robotii motoarelor de cautare sa gaseasca mai usor si mai rapid site-ul dumneavoastra pentru al indexa si al clasa in rankul motoarelor de cautare.Roboti in cazul acesta se folosesc de anchor textul din link pentru a determina pe ce cuvant cheie sa fie clasat in rank acel site.Mai jos am postat cateva modalitati de obtinere a inbound linkurilor:

  • Directoare web - atat gratuite cat si platite, in cazul celor platite linkul este unul direct si nu unul cu redirect sau statut nofollow.
  • Linkuri reciproce - schimb de linkuri cu diverse site-uri ce ofera continut relevant pentru aria dumneavoastra de activitate.
  • Articole - redactati diverse articole cu produsele si serviciile ce le oferiti si postatile pe diversele site-uri de specialitate din acel domeniu cu precizarea sa postati un link catre produsele si serviciile oferite de pe site-ul dumneavoastra.
  • Comunicate de presa sau Press Releases (PR) - asemanator se intampla ca si in cazul articolor doar ca in acest caz articolele dumneavoastra sunt alese de diversele site-uri de stiri.
Articole
Managmentul domeniilor web
Cateva secrete despre gestionarea domenilor web precum si lansarea unui portal
Mai multe detalii
Bazele optimizarii SEO
Cum sa obtin o pozitie mai buna in motoarele de cautare?
Mai multe detalii
Google Webmaster Tools
Noi facilitati in Google Webmaster Tools
Mai multe detalii